Fotovandring

Vil du med Esbjerg Fotoklub på ”fotovandring”.

En fotovandring er mere end bare en gåtur - det er en rejse gennem linserne, hvor vi opdager og fanger øjeblikke af skønhed og fascination i vores omgivelser. Det er en lejlighed til at se verden fra et nyt perspektiv, gennem kreativitetens linse og med en passion for fotografi.

Under vores fotovandring rundt i Esbjerg vil du blive guidet gennem byens skjulte perler og mest ikoniske steder af erfarne fotografer fra Esbjerg Fotoklub. Uanset om du er en erfaren fotograf eller blot en nysgerrig amatørfotograf, er alle velkomne til at deltage.

På hver af de fire dage vil vi udforske forskellige dele af Esbjerg, hver med sit eget tema og karakter. Fra strandpromenaden og havnen til de historiske gader og moderne arkitektur - der vil være noget for enhver smag og enhver stil af fotografi.

For at få mest muligt ud af fotovandringen anbefaler vi, at du medbringer dit eget kamera, om det er en top moderne digital kamera, eller din mobil er helt op til dig! Husk også at tilpasse din påklædning efter vejret og have behagelige sko til at gå i, da vi vil udforske byen til fods.

Du behøver ikke at være ekspertfotograf for at deltage - bare kom med et åbent sind, lad dig inspirere af dine omgivelser, og lad dit kamera fange de øjeblikke, der fanger din opmærksomhed og kreativitet.

Tema: Kaktus, former og vinkler

Dato. Lørdag d.1. Juni 2024. fra klokken 10.00 - 12.00. (Ca. 2 timer).

Mødested: P-pladsen ved Kaktustårnene, Grådybet 73, 6700 Esbjerg,

Tag kamera eller mobiltelefonen med til en formiddag, hvor der tages spændende billeder med hjælp fra Esbjerg Fotoklub, og hvor fantasien og inspirationen får frit løb. En lille gåtur, hvor vi kommer forbi fodboldstation, skøjtehallen, stadionhallen, Vognsbølparken, forbi Vandrehjemmet, 4. Maj Kollegiet og Svømmestation Danmark.

Tema: Da Esbjerg by blev skabt - livet omkring dokhavnen

Dato. Lørdag d.29. Juni 2024. fra klokken 10.00 - 12.00. (Ca. 2 timer).

Mødested: P-pladsen ved Esbjerg Kunst Museum, Havnegade 20, 6700 Esbjerg.

Vandtårnet, Dok Havnen, Det Gule Palæ, Hulvejen og Byparken og historien om da Esbjerg var Lynghede  og blev til byen der ikke var planlagt.

Tema: Byens huse og gader – Livet omkring Torvet

Dato. Lørdag d.3. August 2024. fra klokken 10.00 - 12.00. (ca. 2 timer).

Mødested: Statuen på Torvet.

Fotovandring starter på Torvet fortsætter ad Kongensgade, Kirkegade, forbi Vor Frelsers Kirker og Missionshuset til den nedlagte kirkegård og tilbage til Torvet af Danmarksgade forbi Tinghuset.

Tema : Lystbådehavnen og Esbjerg Strand

Dato. Lørdag d.10. August 2024. fra klokken 10.00 - 12.00. (ca. 2 timer).

Mødested: P- pladsen ved det Maritime Center Esbjerg Strand.